سوالات متداول بیمه

بیمه ایران تهرانپارس شرق تهران

سوالات متداول بیمه

  • بیمه شخص ثالث چیست؟

    بیمه شخص ثالث یکی از انواع بیمه خودرو است که خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص زیان‌دیده را پرداخت می‌کند. داشتن بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه موتوری اجباری است.

  • منظور از شخص ثالث در بیمه شخص ثالث چیست؟

    در بیمه شخص ثالث، شخص اول شخص بیمه‌گزار (کسی که برای وسیله نقلیه‌ای بیمه شخص ثالث خریداری می‌کند)، شخص ثانی، بیمه‌گر یا شرکت بیمه و شخص ثالث فرد یا افرادی هستند در حادثه رانندگی زیان دیده‌اند به جز راننده مقصر.

  • داشتن بیمه شخص ثالث برای چه کسانی الزامی است؟

    طبق قانون، داشتن بیمه شخص ثالث برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری (سواری، مسافری، خودروی بارکش، موتور سیکلت و …) الزامی است.

  • نداشتن بیمه شخص ثالث، چه مشکلاتی برای من ایجاد می‌کند؟

    اولاً حرکت وسیله نقلیه بدون داشتن بیمه شخص ثالث، ممنوع است و پلیس راهنمایی رانندگی در هر زمانی که متوجه نداشتن بیمه شخص ثالث یک وسیله نقلیه شود، می‌تواند آن را توقیف کند. درصورتی‌که یک وسیله نقلیه دارای بیمه‌نامه شخص ثالث نباشد و دچار حادثه شود، راننده تا زمان پرداخت خسارت جانی و مالی اشخاص زیان‌دیده، زندانی می‌شود. همچنین، در هر زمان که راننده بخواهد بیمه شخص ثالث بخرد، باید جریمه دیرکرد آن را که قابل بخشش نیست، بپردازد. از سوی دیگر، فروش وسیله نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث، امکان‌پذیر نیست.

  • بیمه شخص ثالث برای من چه فایده‌ای دارد؟

    علاوه بر آنکه خرید بیمه شخص ثالث برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری الزامی است، داشتن این بیمه می‌تواند خسارات مالی و جانی ناشی از بروز حادثه را که می‌تواند تا مرز صدها میلیون تومان باشد، جبران نماید.

  • خسارت مالی در بیمه شخص ثالث چیست؟

    خسارت مالی در بیمه شخص ثالث، به معنای خسارتی است که در جریان حادثه به اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود.

  • خسارت جانی در بیمه شخص ثالث به چه معناست؟

    آسیب جانی که در جریان حادثه به جسم انسان (و نه هر موجود زنده دیگری) وارد می‌شود، خسارت جانی نامیده می‌شود.

  • آیا بیمه شخص ثالث زیان واردشده به راننده خودرو مقصر را جبران می‌کند؟

    خسارت وارده به راننده در جریان حادثه، از طریق بیمه حوادث راننده جبران می‌شود. در حال حاضر، بیمه حوادث راننده، پوشش اجباری بیمه شخص ثالث است. این بیمه، دیه مربوط به نقص عضو یا فوت راننده را جبران می‌نماید اما هزینه درمان پزشکی ناشی از حادثه را برای راننده مقصر جبران نمی‌کند. درصورتی‌که فردی بخواهد خسارت پزشکی ناشی از حادثه را جبران کند، می‌تواند بیمه حوادث انفرادی تهیه کند.

  • اگر گواهینامه نداشته باشم، آیا بیمه شخص ثالث خسارت واردشده به من را جبران می‌کند؟

    در صورتی که گواهینامه نداشته باشید می‌بایست تمامی هزینه خسارت به بارآمده را خودتان تقبل کنید و شرکت بیمه هیچ هزینه‌ای را بر عهده نخواهد گرفت

  • الحاقیه بیمه شخص ثالث چیست؟ چه زمانی به الحاقیه بیمه شخص ثالث نیاز دارم؟

    هر ساله نرخ جدیدی برای دیه کامل در ماه حرام از جانب قوه قضائیه به بیمه مرکزی ابلاغ می‌شود. حق بیمه شخص ثالث بر اساس مبلغ جدید اعلام می‌شود. در سال‌های گذشته بیمه‌گزاران می‌بایست برای تهیه حداقل پوشش با خرید الحاقیه مابه‌تفاوت حق بیمه بر اساس دیه سال قبل و سال جدید را می‌پرداختند. از سال ۹۶ الحاقیه حذف شده است و با افزایش نرخ دیه خود به خود سطح پوشش بیمه‌گزاران نیز افزایش می‎یابد.

    البته در هر زمان که یک فرد بخواهد سطح پوشش بیمه شخص خود را افزایش دهد یا نام مندرج بر روی بیمه‌نامه را تغییر دهد، باید برای بیمه شخص ثالث خود درخواست الحاقیه کند.

  • تخفیف بیمه شخص ثالث خودوری من چگونه محاسبه می‌شود؟

    تخفیف عدم خسارت بیمه شخص ثالث یا همان “ت‌ع‌خ” بر اساس تعداد سال‌هایی که فرد از بیمه‌نامه خود استفاده نکرده است تعیین می‌شود. تخفیف عدم خسارت برای یک سال ۱۰%برای دو سال ۱۵% برای سه سال ۲۰% برای چهار سال ۳۰% برای پنج سال ۴۰% برای شش سال ۵۰% برای هفت سال ۶۰% و برای هشت سال به بالا ۷۰% است.

  • آیا بیمه شخص ثالث، افت قیمت خودروی من را هم جبران می‌کند؟

    بعد از حادثه رانندگی، خودروهای آسیب‌دیده توسط کارشناس بیمه بازرسی می‌شوند و هزینه افت قیمت خودرو در خسارت پرداختی در نظر گرفته می‌شود.

  • بیمه شخص ثالث من گم شده است / به سرقت رفته است؛ چه کاری باید انجام دهم؟

    در صورت مفقود شدن بیمه‌نامه باید سریعاً با به همراه داشتن کارت شناسایی و کارت ماشین به مجتمع بیمه‌ای که بیمه‌نامه از آن دریافت شده است مراجعه کنید و گواهی بیمه شخص ثالث را دریافت کنید. برای بیمه شخص ثالث المثنی صادر نمی‌شود.

  • آیا می‌توانم بیمه شخص ثالث کوتاه‌مدت بخرم؟

    می‌توانید مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث را خودتان انتخاب کنید. بیمه شخص ثالث به صورت روزانه نیز ارائه می‌شود. البته این بستگی به شرکت بیمه دارد. برخی از شرکت‌های بیمه در انتخاب مدت اعتبار بیمه‌نامه محدودیت قائل می‌شوند و برخی به صورت هفتگی و روزانه بیمه شخص ثالث ارائه می‌دهند که البته به لحاظ قیتی خرید بیمه شخص ثالث کوتاه مدت به‌صرفه نیست.

  • کدام بیمه شخص ثالث برای من بهتر است؟

    با توجه به قانون جدید بیمه شخص ثالث و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن راننده مقصر حادثه در نتیجه رانندگان و مالک خودرو نیز از امکان دریافت دیه و یا هزینه پزشکی برخوردار می باشند پس بهتر است بیمه از شرکت معتبر تری خریداری شده تا در صورت نیاز دریافت خسارت تسهیل شود.

  • آیا می‌توانم از تخفیف بیمه شخص ثالث خودروی قبلیم برای ماشین جدیدی که می‌خرم، استفاده کنم؟

    بله. می‌توانید تخفیف بیمه شخص ثالث خودروی قبلیتان را به بیمه شخص ثالث خودروی جدیدتان انتقال دهید.

  • چقدر طول می‌کشد بیمه شخص ثالث، دیه را پرداخت کند؟

    بستگی به شرکت بیمه دارد. در بعضی از مواقع شرکت بیمه بعد از رای دادگاه دیه را پرداخت می‌کند. در بعضی مواقع نیز شرکت بیمه با توجه به خسارت تخمینی توسط کارشناس بیمه قبل از رای دادگاه پیش‌پرداختی را انجام می‌دهد. به صورت معمول شرکت بیمه به محض اعلام رای دادگاه موظف به پرداخت دیه است.

  • آیا می‌توانم در یک تصادف از چند کوپن بیمه شخص ثالث استفاده کنم؟

    خیر. در هر حادثه رانندگی تنها می‌توان از یک کوپن استفاده کرد.

  • چطور می‌توانم قیمت بیمه شخص ثالث خودروی خود را بفهمم؟

    شما می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه ایران نمایندگی ابراهیمی درخواست استعلام و یا سفارش آنلاین بیمه شخص ثالث بدهید.

  • برای دریافت خسارت بیمه شخص ثالث، چه مدارکی لازم دارم؟

    برای دریافت خسارت مالی، اگر برای تصادف کروکی دارید، نیاز به اصل کروکی، اصل و رونوشت کارت خودرو، بیمه‌نامه و گواهینامه زیان‌دیده و مقصر حادثه و اصل برش کوپن مقصر نیاز دارید. درصورتی‌که کروکی تصادف غیرسازشی باشد، همراه داشتن رونوشت کروکی حادثه و مدارک قضائی نیز لازم است. در تصادفات جرحی یا تصادفاتی که به اموال دولتی خسارت وارد شده است، حضور مقصر حادثه در هنگام پرداخت خسارت الزامی است.

    اگر تصادف بدون کروکی باشد، اصل و رونوشت کارت ماشین، گواهینامه، بیمه‌نامه و برش کوپن بیمه‌نامه مقصر حادثه لازم است. در تصادفات بدون کروکی، حضور مقصر حادثه به همراه خودروی خود الزامی است تا کارشناس بیمه هر دو خودرو را بازدید کند.

    http://ebimeiran.ir/

خرید بیمه آنلاین

خرید بیمه ایران

بیمه ایران تهرانپارس ابراهیمی

امتیاز داده شده
[امتیاز دهنده: 359 میانگین امتیاز: 4.3]

❤️ ❤️  ( به شما بهترین تخفیفات بیمه را پیشنهاد می‌دهیم ) ❤️ ❤️

بیمه-ایران-نمایندگی-ابراهیمی
نمایندگی رسمی بیمه ایران

#بیمه_ایران #بیمه_ماشین #بیمه_شخص_ثالث #بیمه_آتش_سوزی #بیمه_اینترنتی #بیمه_آتش_سوزی_صنعتی
#بیمه_شمال_تهران #خرید_اینترنتی_بیمه #بیمه_بدنه #بیمه_آسانسور #خرید_آنلاین_بیمه
#بیمه_ایران_تهرانپارس #بیمه #ابراهیمی #بیمه_غرب_تهران

2 دیدگاه

  1. اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه راهنماییم کنید؟

  2. وای خیلی خوبه ساییتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.