قانون جدید بیمه شخص ثالث

جزئیات اجرای قانون جدید بیمه شخص ثالث

نحوه محاسبه تخفیف‌های بیمه شخص ثالث

 

رئیس‌کل بیمه مرکزی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما، گفت: طبق آیین‌نامه ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث، از این پس با وقوع تصادف و پرداخت خسارت، تنها بخشی از سابقه تخفیفات بیمه‌ای بیمه‌گذار از بین می‌رود و بقیه سابقه برای او لحاظ خواهد شد.

عبدالناصر همتی اعلام کرد: از این پس در تصادف اول ۲۰درصد و در تصادف دوم ۳۰درصد و در تصادف سوم ۴۰درصد تخفیفات بیمه‌ای فرد از بین می‌رود؛ برای مثال اگر فردی با ۷۰درصد تخفیف بیمه‌ای، در طول یک سال ۳بار تصادف کند هم ۳۰درصد تخفیف برای وی محفوظ خواهد ماند.

همتی گفت: البته این کار برای بیمه‌ها بار مالی خواهد داشت و برای جبران آن، از این پس به‌جای ۱۰درصد افزایش تخفیف، سالانه ۵درصد به تخفیفات بیمه‌ای فرد اضافه می‌شود.

او تأکید کرد: سوابق بیمه‌ای افراد که پیش از این جمع شده به‌طور کامل لحاظ می‌شود و موضوع کاهش تخفیف سالانه از ۱۰ به ۵درصد از این تاریخ به بعد لحاظ خواهد شد.

 

اتصال به بانک اطلاعات ناجا

 

رئیس‌کل بیمه مرکزی در مورد اتصال شرکت‌های بیمه به بانک اطلاعاتی نیروی انتظامی در حوزه سوابق و نمره منفی رانندگان گفت: قرار بود شرکت‌های بیمه با استفاده از بانک اطلاعاتی نیروی انتظامی، نمره منفی رانندگان را ملاحظه و به ازای هر نمره منفی یک‌ درصد به حق بیمه وی اضافه کنند و ظرف ۳‌ ماه از تصویب آیین‌نامه ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث، امکان دسترسی بیمه‌ها به بانک اطلاعاتی ناجا فراهم شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده و به‌تازگی مسئولان نیروی انتظامی اعلام کرده‌اند که در آینده این دسترسی فراهم خواهد شد.

 

۶۰ درصد راننده‌ها تخفیف دارند

 

او با اشاره به اینکه ۲۱میلیون ماشین از تخفیفات بالای ۶۰درصد برخوردار هستند، تأکید کردند: ۶۰درصد کسانی که بیمه شخص ثالث دارند هم از تخفیف برخوردارند.

او گفت: برخی شرکت‌های بیمه تصور کرده‌اند تخفیفات قبلی ثابت می‌مانند تا تخفیفات به میزان قبلی برسد، اما شورای‌عالی بیمه تصویب کرده چون تخفیفات قبلی حق اکتسابی مردم است، به‌جای خود باقی بماند و از این پس سالانه ۵درصد به تخفیفات قبلی اضافه شود.

وی افزود: همچنین کسانی که تعداد تصادفاتشان بیش از تخفیفات باشد در زمان تمدید بیمه‌نامه ملزم به پرداخت جریمه هستند.

 

تسهیلات تازه در بیمه شخص ثالث

 

رئیس‌کل بیمه بانک مرکزی گفت: در قانون جدید پیش‌بینی کرده‌ایم افرادی که از تخفیف بیمه شخص ثالث برخوردارند و قصد فروش ماشین خود را دارند، می‌توانند تخفیف حق بیمه خود را به خانواده‌شان منتقل کنند.

او با اشاره به اینکه قانون جدید در حق بیمه شخص ثالث تأثیری ندارد، گفت: حق بیمه شخص ثالث تابع عملکرد سال قبل مالی شرکت‌های بیمه و نرخ دیه است که بیمه مرکزی پس از بررسی آن را در شورای‌عالی بیمه مطرح می‌کند.

 

بیمه ایران شرق تهران نمایندگی ابراهیمی ۲۰۶۲۶
امتیاز داده شده
[امتیاز دهنده: 342 میانگین امتیاز: 4.3]

❤️ ❤️  ( به شما بهترین تخفیفات بیمه را پیشنهاد می‌دهیم ) ❤️ ❤️

بیمه-ایران-نمایندگی-ابراهیمی
نمایندگی رسمی بیمه ایران

#بیمه_ایران #بیمه_ماشین #بیمه_شخص_ثالث #بیمه_آتش_سوزی #بیمه_اینترنتی #بیمه_آتش_سوزی_صنعتی
#بیمه_شمال_تهران #خرید_اینترنتی_بیمه #بیمه_بدنه #بیمه_آسانسور #خرید_آنلاین_بیمه
#بیمه_ایران_تهرانپارس #بیمه #ابراهیمی #بیمه_غرب_تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.