مراحل پرداخت خسارت مالی بیمه ثالث

مراحل پرداخت خسارت مالی بیمه ثال اتومبیل _ بیمه ایران نمایندگی ابراهیمی

در این فرآیند، مراحل پرداخت خسارت مالی بیمه ثالث اتومبیل تشریح شده است.

  • مراجعه‌کننده به اداره خسارت بیمه‌نامه‌های ثالث اعلام خسارت می‌نماید؛ برای این منظور، “فرم اعلام خسارت” را تکمیل می‌نماید. مراجعه کننده هریک از مقصر یا زیاندیده می‌تواند باشد.
  • پس از تکمیل فرم، مراجعه‌کننده موظف است مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده را تکمیل کند. مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده عبارتند از:
    • کروکی افسر کاردان
    • برگ‌های بازجویی طرفین حادثه در خصوص کروکی غیر سازشی
    • سایر گزارش‌های تکمیلی از قبیل: گزارش نیروی انتظامی، گزارش کارشناس یا کارشناسان رسمی دادگستری، رای محاکم در مورد کروکی غیر سازشی
    • اصل بیمه‌نامه مقصر
    • گواهی‌نامه مقصر و زیاندیده
    • یک کوپن بیمه‌نامه مقصر
    • کارت خودرو مقصر وزیاندیده
  • پس از تائید اعتبار بیمه‌نامه مقصر، برگ اعلام خسارت مالی شخص ثالث به مراجعه‌کننده جهت تهیه عکس از مواضع آسیب‌دیده تحویل داده می‌شود.
  • مراجعه‌کننده از مواضع آسیب‌دیده عکس تهیه کرده و به همراه برگ اعلام خسارت مالی شخص ثالث به اداره خسارت بیمه‌نامه‌های ثالث تحویل می‌دهد.
  • پس از برآورد خسارت، کارشناس بازدید برگ اعلام خسارت مالی شخص ثالث را امضا می‌نماید.
  • در صورتیکه مبلغ خسارت برآورد شده مورد توافق کارشناس و مراجعه‌کننده واقع نشود، اداره خسارت بیمه‌نامه‌های ثالث یا کارشناس دیگری را اعزام می‌نماید (که در اینصورت، حکم آن در برگ اعلام خسارت مالی شخص ثالث ثبت می‌گردد) یا خودرو به تعمیرگاه طرف قرارداد بیمه جهت برآورد خسارت فرستاده می‌شود.
  • پس از توافق بر مبلغ خسارت، مراجعه‌کننده برگ اعلام خسارت مالی شخص ثالث را جهت دریافت مبلغ خسارت به واحد حواله تحویل می‌دهد.
  • واحد حواله، ‌اطلاعات حواله را وارد برنامه خسارت (مبتنی بر سیستم پایه یونیکس) کرده و برروی برگ اعلام خسارت مالی شخص ثالث پرینت می‌گیرد.
    • درصورتیکه خودرو دارای قطعه تعویضی باشد، مراجعه‌کننده موظف است داغی قطعه را تحویل اداره خسارت بیمه‌نامه‌های ثالث نماید.
    • در صورتیکه مبلغ خسارت کمتر از ۱ میلیون ریال باشد، خسارت نقداً پرداخت خواهد شد؛ در غیراینصورت، چک صادر می‌شود.
  • پس از درج اطلاعات حواله برروی برگ اعلام خسارت مالی شخص ثالث، مراجعه‌کننده قسمت پایینی برگ اعلام خسارت مالی شخص ثالث را مبنی بر گواهی دریافت حواله امضا می‌نماید.
  • مراجعه‌کننده، حواله خسارت را به بانک برده و مبلغ خسارت را دریافت می‌نماید

بیمه ایران نمایندگی ابراهیمی ۲۰۶۲۶ _شرق تهران

امتیاز داده شده
[امتیاز دهنده: 11 میانگین امتیاز: 5]

درباره ی Admin

مطلب پیشنهادی

قانون_جدید_بیمه_شخص_ثالث_بیمه-ایران_نمایندگی_شرق_تهران_ابراهیمی_20626

قانون جدید بیمه شخص ثالث

جزئیات اجرای قانون جدید بیمه شخص ثالث نحوه محاسبه تخفیف‌های بیمه شخص ثالث   رئیس‌کل …

2 دیدگاه

  1. خسته نباشید مرسی به خاطر این مطالب زیبا

  2. بهترین وبسایتی که تاحالا دیدم.ازتون متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *